Ďalšia generácia modelu Porsche Macan bude elektrická

Porsche prináša elektrickú mobilitu do svojich výrobných hál v Sasku.

Vedenie spoločnosti Porsche AG sa rozhodlo pre výrobu novej generácie modelu Macan ako plne elektrického vozidla. Bude prvým plne elektrickým kompaktným SUV značky a je preto do začiatku novej dekády potrebné pripraviť montážnu linku.

Tento vývoj predstavuje rozšírenie sortimentu Porsche v oblasti elektromobility. Prvým čisto elektricky poháňaným športovým automobilom je model Taycan, ktorý bude na trh uvedený na konci roka 2019. Krátko na to bude nasledovať verzia Taycan Cross Turismo.

“Elektromobilita a Porsche sa dokonale dopĺňajú, nielen preto, že zdieľajú vysoko účinný prístup, ale najmä kvôli ich športovému charakteru “, komentuje Oliver Blume, predseda predstavenstva spoločnosti Porsche AG.

“Do roku 2022 budeme investovať viac ako šesť miliárd eur do elektrickej mobility a do roku 2025 by 50% všetkých nových vozidiel Porsche mohlo mať elektrický systém pohonu. Napriek tomu sa počas nasledujúcich desiatich rokov budeme sústreďovať na mix viacerých druhov pohonu, ktorý bude pozostávať z ešte viac optimalizovaných zážihových motorov, plug-in hybridov a čisto elektricky poháňaných športových vozidiel. Naším cieľom je zohrávať rolu technologického priekopníka a preto budeme naďalej dôsledne zosúlaďovať spoločnosť s mobilitou budúcnosti. ”

Rozhodnutie o výrobe novej generácie modelu Macan v továrni v Lipsku bolo prijaté už začiatkom júla minulého roka. Investovanie do elektromobility v Lipsku vytvára príležitosť na výrobu plne elektrických vozidiel na existujúcej výrobnej linke v budúcnosti. 

Macan ďalšej generácie stlačí spúšť na štartovacej pištoli pre elektrifikáciu. Rovnako ako Taycan, bude toto kompaktné SUV vybavené 800-voltovou technológiou a bude založené na architektúre PPE (Premium Platform Electric), vyvinutej v spolupráci s Audi AG – čo ďalej zvýrazňuje budúcu životaschopnosť továrne a ešte väčšie posilnenie jej flexibility a účinnosti.

Spoločnosť Porsche Leipzig GmbH začala sériovú výrobu modelu Cayenne v roku 2002 s 259 zamestnancami. Odvtedy sa neustále rozvíja, aby sa stala jedným z najpokročilejších a trvalo udržateľných výrobných zariadení v automobilovom priemysle.

Model Macan znamenal revolúciu už v roku 2011 a je skutočným príbehom úspechu. Keď bol uvedený do prevádzky, závod v Lipsku bol rozšírený na “plnú kapacitu”, čo

zahŕňa vlastnú karosáreň a lakovňu. Po spustení výroby vo februári 2014 bolo plánovaných 40 000 kusov kompaktného SUV ročne. Dnes sa pre celosvetový trh vyrába viac ako 90 000 kusov ročne. To čo je momentálne konečnou etapou expanzie, započalo pred dvomi rokmi a umožnilo súčasnú výrobu modelu Panamera plne v továrni v Lipsku, a tiež nárast

počtu zamestnancov do dnešných dní na viac ako 4000. Od slávnostného ceremoniálu vo februári roku 2000 investovalo Porsche do rozvoja továrne v Lipsku viac ako 1,3 miliardy eur.

Zdroj: Porsche AG, preklad: Pavel Bella