Aká bude nová 911 GT2RS rady 992

Ako je zvykom najvýkonnejším modelom rady 992 sa stane GT2RS s prívlastkom Hybrid, ktorý bude podľa zdrojov doteraz najvýkonnejším a najrýchlejším cestným variantom tohto ikonického športového vozidla.

Špičkové Porsche 911 v limitovanej sérii, ktoré by malo stáť viac ako 250 000GBP, sa má objaviť v roku 2026 a bude mať stáť na novo vyvinuté hybridné pohonné ústrojenstvo s výkonom „viac ako 700 koní“.

Na dosiahnutie tohto cieľa sa použije technológia pôvodne vyvinutá spoločnosťou Porsche Motorsport pre model 919 Hybrid, ktorý vyhral 24 hodín Le Mans, a ďalej vyvinutá pre jeho nástupcu, nedávno predstavený pretekársky model 963 LMDh.

Predpokladá sa, že nový benzínovo-elektrický pohon bude uvedený na trh v modeli Porsche 911 GT2RS a do konca desaťročia sa bude ponúkať aj v ďalších, menej extrémnych modeloch 911.

Na rozdiel od predchádzajúcich špekulácií, že 911 dostane plug-in hybridný systém podobný tomu v Porsche Cayenne a Porsche Panamera, tvrdí Autocar, že základom nového pohonu Porsche 911 je mild-hybridný systém.

Podľa Autocaru, ktorý systém opisuje ako „ešte pokročilejší“ než ten, ktorý bol vytvorený pre nové vozidlo LMDh a to 4,6-litrový benzínový motor V8 s turbodúchadlom s výkonom 630 k, ktorý podporuje elektromotor Bosch s výkonom 67 k, ktorý sa aktivuje pri rýchlosti nad 80 km/h.

Ako základ pre nové GT2RS  slúži Porsche 911 Turbo, pričom jeho dvakrát preplňovaný 3,8-litrový plochý šesťvalec je doplnený batériou, akú používa 919 Hybrid.

Autocar tvrdí, že zatiaľ nie je jasné ako bude sériové vozidlo vyzerať „zospodu“. Prototypy 911 Turbo vybavené novým mild-hybridným pohonom však dostali elektromotor s prevodovkou a vzduchom chladený lítium-iónový akumulátor umiestnený nízko za prednými sedadlami. V sériovom vozidle bude batéria umiestnená za zadnými sedadlami, čím sa dosiahne pomer hmotnosti 39:61.

Na rozdiel od 800V elektrického pohonu, ktorý sa vyvíja pre pripravovanú štvrtú generáciu Porsche Boxster/Porsche Cayman, pohonná jednotka modelu 911 funguje prostredníctvom 400V systému v záujme zníženia hmotnosti a kompaktnosti, uvádzajú zdroje Autocaru, ktoré dodávajú, že nová pohonná jednotka poskytne „výrazne vyšší výkon“ ako predchádzajúci model GT2 RS s výkonom 690 k.

Hoci je možné na krátke vzdialenosti použiť len na elektrický pohon, nové mild-hybridné pohonné ústrojenstvo sa zameriava najmä na „zvýšenie výkonu pri absolútne minimálnom zvýšení hmotnosti“.

Cieľový výkon „viac ako 700k“ má ísť ruka v ruke s „výrazným zvýšením krútiaceho momentu“.

To, či Porsche zostane pri tradičnej manuálnej prevodovke, závisí od jej schopnosti zvládnuť zvýšený krútiaci moment elektromotora, ktorý údajne dosahuje viac ako 184 Nm.

Na kompenzáciu hmotnosti elektromotora a batérie vyvíja Porsche nový model 911 GT2RS Hybrid s odľahčenou karosériou a zlepšeniami podobnými balíku Weissach, ktorý ponúka jeho predchodca aj nové Porsche 911 GT3 RS. Porsche sa údajne usiluje o zvýšenie hmotnosti maximálne o 100 kg.

911 992 GT2RS Hybrid (c) Autocar

Zdroj: Autocar.

Porsche Fans

Porsche Fans Slovakia je neformálne združenie automobilových nadšencov Porsche na Slovensku. Email: info@porschefans.sk Porsche Fans Slovakia je registrované občianske združenie na Ministerstve vnútra SR pod číslom VVS/1-900/90-44668 - 1 IČO: 42390281 DIČ: 2120766670

Prihlásiť sa k odberu noviniek


    Podporte nás

    Pomôžte nám rozvíjať komunitu, podporte nás darovaním 2% dane z príjmu.

    © 2022 Porsche Fans Slovakia