Nová Panamera: Digitálna, luxusnejšia a viac efektívna

Porsche modernizuje Panameru: tretia generácia športového luxusného sedanu sa vyznačuje širšou ponukou digitálnych prvkov, sviežim a expresívnym dizajnom pričom pokrýva širšie spektrum polôh medzi dynamickým výkonom a jazdným komfortom. Výkonnejšie pohonné jednotky E-Hybrid a nový systém odpruženia podčiarkujú tvrdenie Porsche, že ponúka najdynamickejší sedan v segmente.

Porsche Panamera vstupuje do svojej tretej modelovej generácie. Luxusný model výrobcu športových automobilov sedan zdôrazňuje svoj športový charakter ešte výkonnejšími pohonnými systémami. Profil je umocnený zásadne modernizovanou koncepciou ovládania a množstvom inovatívnych technológií.

Patrí k nim nový systém odpruženia Porsche Active Ride, ktorý kombinuje výrazne vyššiu úroveň komfortu so športovými jazdnými vlastnosťami, ktorými je Porsche známe. Integrácia vlastného digitálneho ekosystému používateľa do systému Porsche Communication Management (PCM) ponúka nové spôsoby interakcie s vozidlom. Technický a zároveň elegantný, dynamický dizajn novej Panamery dáva atraktívne proporcie modelového radu novú aktualizáciu. Široká ponuka asistenčných systémov vodiča a zásadne prepracovaný interiér zameraný na vodiča umocňujú zážitok z jazdy.

Vynikajúci pocit vďaka najmodernejším systémom odpruženia

Nová Panamera sa už v štandardnej výbave dodáva s dvojkomorovým dvojventilovým vzduchovým odpružením Porsche Active Suspension Management (PASM). Dvojventilová technológia ponúka ešte širší rozsah medzi komfortom a športovým charakterom: systém citeľne tlmí nárazy od priečnych spojov a poškodení vozovky, pričom zároveň zabezpečuje väčšiu stabilitu karosérie v dynamických jazdných situáciách. Ovládateľnosť vozidla môžete ešte zlepšiť vďaka voliteľnému riadeniu všetkých kolies.

Pre modely E-Hybrid je na želanie k dispozícii inovatívny systém aktívneho odpruženia Porsche Active Ride. Tento systém prekonáva ostatné koncepcie odpruženia vo všetkých relevantných parametroch a ponúka bezprecedentný rozsah medzi komfortom jazdy a jazdnou dynamikou. Základom sú novo vyvinuté aktívne tlmiče – tiež s dvojventilovou technológiou – každý pripojené k elektricky ovládanému hydraulickému čerpadlu. To vytvára objemový tok v tlmiči podľa potreby, a preto dokáže bleskurýchlo vytvárať sily medzi karosériou a kolesami, veľmi presným a cieleným spôsobom, ktorý neutralizuje a takmer úplne kompenzuje sily vznikajúce v dôsledku nerovností na ceste. Jednokomorový systém vzduchového odpruženia s úsporou hmotnosti dopĺňa túto technológiu.

Podvozok udržiava karosériu modelu Panamera vždy v rovine, a to aj pri dynamickom brzdení, zatáčaní či akceleračných manévroch. Vďaka hladkej jazde systém takmer úplne absorbuje nerovnosti. V dynamických jazdných situáciách sa systém odpruženia Porsche Active Ride stará o dokonalé spojenie s vozovkou vďaka vyváženému rozloženiu zaťaženia kolies.

Ak je aktivovaný príslušný režim, odpruženie dokáže kompenzovať nadmerné náklony či nakláňanie tak aby sa znížili sily zrýchlenia pôsobiace na cestujúcich. V tomto nastavení nová sa Panamera nakláňa do zákrut ako motocykel. Pri zrýchľovaní ťahá prednú časť nadol a rovnako ako zadnú časť pri spomaľovaní. Pri zastavení systém odpruženia Porsche Active Ride zdvihne karosériu do pohodlnej výšky pri nastupovaní alebo vystupovaní.

Viac výkonu E-Performance a komplexne prepracované motory

Viac E-Performance a komplexne prepracované motory Porsche ponúka pre novú Panameru celkovo štyri účinné pohonné jednotky E-Hybrid, čím reaguje na dopyt po tomto type pohonu.

Všetky varianty E-Hybrid profitujú z vyššieho výkonu, dojazdu a účinnosti. Na uvedenie na trh je pripravená aj Panamera Turbo E-Hybrid. Srdcom jej pohonného ústrojenstva je zásadne prepracovaný štvorlitrový motor V8 Turbo.Výkon novo vyvinutého elektromotora je 140 kW (190 k). Spolu vytvárajú systémový výkon 500 kW (680 k).Systémový krútiaci moment dosahuje pôsobivých 930 Nm.Porsche integruje elektromotor do skrine komplexne prepracovanej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky PDK. Odstránenie samostatného krytu elektromotora ušetrí približne päť kilogramov. Integrácia jednotky do olejového okruhu prevodovky tiež optimalizuje tepelnú bilanciu elektrickej pohonnej jednotky a umožňuje vyšší trvalý výkon elektromotora.

Panamera Turbo E-Hybrid šprintuje na 100 km/h za 3,2 sekundy a môže sa pochváliť maximálnou rýchlosťou 315 km/h. Kapacita jej batérie je teraz 25,9 kWh. To umožňuje ekvivalentný elektrický dojazd až 91 km v kombinovanom cykle WLTP alebo 83-93 km v mestskom cykle. Nová palubná nabíjačka na striedavý prúd s výkonom 11 kW skracuje čas nabíjania na vhodných nabíjacích miestach na 2 hodiny a 39 minút.

V čase uvedenia na trh budú k dispozícii aj varianty Panamera a Panamera 4. Úpravy plniaceho tlaku, prietoku vstrekovaného paliva a časovania zapaľovania optimalizujú výkon 2,9-litrového turbomotora V6. Teraz dosahuje výkon 260 kW (353 k) a krútiaci moment 500 Nm, čo je v porovnaní s predchodcom nárast o 17 kW (23 k) a 50 Nm. Vďaka tomu sa šprint Panamery na 100 km/h skrátil na 5,1 sekundy a maximálna rýchlosť sa zvýšila na 272 km/h (Panamera: Kombinovaná spotreba paliva* (WLTP) 10,5-9,6 l/100 km, emisie CO* kombinované (WLTP) 239 – 219 g/km) .Panamera 4 s pohonom všetkých kolies teraz potrebuje 4,8 sekundy a dosiahne 270 km/h (Panamera 4: spotreba paliva* kombinovaná (WLTP) 11,2-10,1 l/100 km, emisie CO* kombinované (WLTP) 253 – 230 g/km).

Luxusný a športový interiér aj exteriér

Nová Panamera si zachováva charakteristické línie a proporcie modelového radu. Na dĺžku meria 5 052 mm (Executive: 5 202 mm) a je široká 1 937 mm a vysoká 1 423 mm (Executive: 1 428 mm).Jeho zásadne prepracovaný vzhľad dodáva športovému sedanu ešte expresívnejší a športovejší vzhľad. Vpredu, dodatočný prívod vzduchu nad tabuľkou s evidenčným číslom, kompenzuje zvýšenú potrebu vzduchu pohonných systémov. Prepracovaná línia okien v bočnom pohľade posilňuje charakter štvordverového športového vozidla. Vonkajšie hrany zadného okna sú v jednej rovine s obrysmi karosérie, čo vytvára harmonické línie v zadnej časti vozidla. Koncept kokpitu Porsche Driver Experience sa vyznačuje ideálnou rovnováhou medzi digitálnymi a analógovými ovládacími prvkami a vstupné a výstupné prvky dôležité pre jazdu sú umiestnené pozdĺž osi vodiča. Páka voliča prevodovky sa nachádza priamo vpravo od volantu. Prepínač režimov pre jazdné programy Normal, Sport a Sport Plus a páčkové ovládače asistenčných systémov sú tiež priamo prístupné vodičovi. To znamená, že nemusí spustiť oči z cesty, aby mohol nastaviť jazdné programy a asistenčné systémy.

Voliteľný displej pre spolujazdca úzko integruje spolujazdca do zážitku z jazdy. Na 10,9-palcovom displeji sa na požiadanie zobrazujú údaje o výkone vozidla. Umožňuje aj ovládanie informačno-zábavného systému a podporuje streamovanie videa počas jazdy. Aby sa predišlo rozptyľovaniu vodiča displej pre spolujazdca nie je viditeľný zo sedadla vodiča.

Výraznejšia Panamera Turbo E-Hybrid

Modelové varianty s názvom Turbo majú v Porsche osobitné postavenie ako výkonné vlajkové lode. Porsche túto pozíciu v modelovom rade posilnilo modelom Panamera Turbo E-Hybrid.

Zvonka sa vyznačuje výrazným zadným nárazníkom s lakovanými panelmi difúzora a jedinečným predným nárazníkom vo farbe karosérie.  Nechýbajú ani pochrómované koncovky výfuku v tmavom bronze a voliteľné disky kolies s centrálnym zamykaním, ktoré je možné objednať aj pre ostatné modely.

Exkluzívna farba pre modely Turbo – Turbonite je použitá ako kontrast na lištách bočných okien a logu Turbo na zadných dverách, ako aj v znaku Porsche na kapote, kolesách a volante. V interiéri je Turbonite kombinovaná s karbónovými prvkami, ktoré vytvárajú športovú atmosféru. Nájdete ju napríklad na centrálnom otáčkomere v združenom prístroji a ako farbu ovládacích prvkov na stredovej konzole.

Digitálne zážitky a nové asistenčné systémy

Nová Panamera sa stane neoddeliteľnou súčasťou vodičovho digitálneho ekosystému. Na prihlásenie pomocou osobného Porsche ID stačí, aby zákazník smartfónom naskenoval QR kód zobrazený v PCM. Apple CarPlay® a Android Auto umožňujú prepojenie údajov zo smartfónu a vozidla pre lepšiu použiteľnosť. Integrácia funkcií vozidla z aplikácie MyPorsche do Apple CarPlay® umožňuje optimalizovať ovládanie digitálnych funkcií a vytvára jasnejší prehľad. Funkcie ako klimatizácia, masáž sedadiel a ambientné osvetlenie možno ovládať priamo cez Apple CarPlay® alebo pomocou hlasovej asistentky Siri®.

Porsche vybavuje Panameru aj štandardnými Matrix LED svetlometmi. Systém osvetlenia HD Matrix LED s vysokým rozlíšením, ktorý má viac ako 32 000 pixelov na jeden svetlomet, je k dispozícii na želanie. Ponúka úplne nové funkcie osvetlenia, ako napríklad osvetlenie jazdných pruhov. Dosah osvetlenia je až 600 metrov. Porsche výrazne vylepšilo ponuku asistenčných systémov v novej Panamere. Štandardný aktívny rýchlostný asistent teraz spolupracuje s rozpoznávaním dopravných značiek. Ak je systém aktívny, Panamera automaticky neprekročí príslušnú povolenú rýchlosť. Porsche InnoDrive vrátane adaptívneho tempomatu obsahuje aktívne navádzanie do jazdných pruhov a asistenta pre križovatky. Asistent pre odbočovanie asistent je teraz tiež súčasťou ponuky funkcií. Novinkou je aj to, že počas automatického parkovania už vodič nemusí byť vo vozidle, hoci je stále zodpovedný za manéver. Proces parkovania je možné sledovať zo smartfónu pomocou novej funkcie Remote ParkAssist. Dodávky v Európe sa začnú v marci 2024

Nový model Porsche Panamera môžete objednať už teraz. V porovnaní s predchodcom ponúka rozšírenú štandardnú výbavu o dvojventilové dvojkomorové vzduchové odpruženie, maticové LED svetlomety, systém ParkAssist, prepínač jazdných režimov na volante, chladenú priehradku na smartfón s funkciou indukčného nabíjania a vylepšený filter jemného prachu s podporou GPS, funkciu automatickej cirkulácie vzduchu. V Nemecku ponúka Porsche novú Panameru od 107 800 EUR (Panamera 4 od 111 900 EUR) vrátane DPH a výbavy špecifickej pre danú krajinu. Cena modelu Panamera Turbo E-Hybrid sa začína od 192 500 EUR. Dodávky v Európe sa začnú v marci 2024.

Porsche vyrába novú Panameru vo svojom závode v Lipsku. Saský výrobný závod je s modelom Panamera úzko spätý: v rokoch 2009 až 2016 sa tu montovala prvá generácia štvordverového športového sedanu, kým v roku 2016 sa kompletná výroba presunula do Lipska s uvedením druhej generácie. V uplynulých mesiacoch boli do závodu začlenené úpravy na prispôsobenie výroby tretej generácie modelu Panamera.

Link na pôvodný článok.

Porsche Fans

Porsche Fans Slovakia je neformálne združenie automobilových nadšencov Porsche na Slovensku. Email: info@porschefans.sk Porsche Fans Slovakia je registrované občianske združenie na Ministerstve vnútra SR pod číslom VVS/1-900/90-44668 - 1 IČO: 42390281 DIČ: 2120766670

Prihlásiť sa k odberu noviniek


    Podporte nás

    Pomôžte nám rozvíjať komunitu, podporte nás darovaním 2% dane z príjmu.

    © 2022 Porsche Fans Slovakia