Porsche 718

Dnes Vám predstavíme #Porsche718 – pretekársky automobil postavený medzi rokmi 1957 až 1962.

718ka vychádzala z úspešného #Porsche550A s rôznymi technickými vylepšeniami.

Auto používalo motor o výkone 106 kW konkrétne 1,5-litrový motor z Porsche 550A.

Porsche postavilo 718ku v roku 1957 na jednu z najnáročnejších súťaží – 24 hodín Le Mans. Pilotmi ktorý sa striedali boli #UmbertoMaglioli a #EdgarBarth. Preteky sa však skončili neúspechom kôli nehode.

V roku 1958, automobilka Porsche opäť postavila na závodnú trať v Le Mans Porsche 718 a vo svojej triede skončilo prvé a celkovo tretie s pilotmi Jeanom Behrom a Hansom Herrmannom.

V roku 1959, automobil vedený pilotom Edgarom Barthom a Wolfgangom Seidelom, získal celkové víťazstvo na Targa Florio. 718ka vyhrala európsky šampionát Climb Hill v rokoch 1958 a 1959.

V roku 1961 Masten Gregory a Bob Holbert pilotoval 718/4 RS Spyder k víťazstvu triedy v súťaži 24 hodín Le Mans.

Športový automobil Porsche 718 prešiel viacerými zmenami:

#RS60#RS61

V roku 1960 FIA vykonala zmeny nariadenia týkajúce sa čelného skla a veľkosti kokpitu, zavesenia podvozku a motora. Tentokrát sa jednalo o výkonnejší typ motora 547/3 o výkone 120 kW. RS60 – RS61 priniesol Porsche víťazstvo v roku 1960 na súťaži 12 hodín Sebringu s pilotmi Hansom Herrmannom a Olivierom Gendebienom.

V tom istom roku auto vyhralo súťaže Targa Florio a European Hill Climb Championship.

#WRS

Model z roku 1961bol vyvinutý v roku 1961. Na začiatku bolo auto vybavené 4 valcovým vzduchom chladeným boxer motorom, neskôr plochým osemvalcom o výkone 180 kW prevzatým od #Porsche804 F1. W-RSko skončilo na súťaži až na 8. mieste v dvaťsäťštyri hodinovke Le Mans. Úspech sa dostavil až v súťaži European Hill Climb Championship s pilotom Edgarom Barthom. W-RS pokračovalo v pretekaní až do roku 1964 , kedy bolo nahradené modelom #Porsche904.

#718GTRCOUPE

Pretekárske auto vychádzalo z predchádzajúcich modelov. Na začiatku malo 4 valcový motor, ktorý bol nahradený výkonným osemvalcom z F1 o výkone 160 kW GTR Coupé poháňané pilotmi Bonnierom a Carlom Maria Abatem vyhrali v roku 1963 súťaž Targa Florio.

#Formula2

Formula 2 bola predstavená v roku 1957. V Porsche 718ku prestavali na jednomiestny závodný automobil.

#Formula1

V roku 1961 vstúpila automobilka Porsche so svojou 718kou do najprestížnejšej svetovej súťaže Formula 1, s pilotmi Danom Gurneyom , Hansom Herrmannom a Joom Bonnierom. Gurney získal tri druhé miesta vo Francúzsku, Talianskou a USA.

V roku 1962 Porsche vstúpilo do novej sezóny s autom, #Porsche804.

Carel Godin de Beaufort jazdil závody F1 v Porsche 718 v rokoch 1961-1964. V roku 1964 tragicky zahynul v Porsche 718, počas tréningu na súťaži F1 – Veľkej cene Nemecka na závodnom okruhu Nürburgring.

Porsche Fans

Porsche Fans Slovakia je neformálne združenie automobilových nadšencov Porsche na Slovensku. Email: info@porschefans.sk Porsche Fans Slovakia je registrované občianske združenie na Ministerstve vnútra SR pod číslom VVS/1-900/90-44668 - 1 IČO: 42390281 DIČ: 2120766670

Prihlásiť sa k odberu noviniek


    Podporte nás

    Pomôžte nám rozvíjať komunitu, podporte nás darovaním 2% dane z príjmu.

    © 2022 Porsche Fans Slovakia