Porsche 718
Dnes Vám predstavíme #Porsche718 – pretekársky automobil postavený medzi rokmi 1957 až 1962.
718ka vychádzala z úspešného #Porsche550A s rôznymi technickými vylepšeniami.
Auto používalo motor o výkone 106 kW konkrétne 1,5-litrový motor z Porsche 550A.
Porsche postavilo 718ku v roku 1957 na jednu z najnáročnejších súťaží – 24 hodín Le Mans. Pilotmi ktorý sa striedali boli #UmbertoMaglioli a #EdgarBarth. Preteky sa však skončili neúspechom kôli nehode.
V roku 1958, automobilka Porsche opäť postavila na závodnú trať v Le Mans Porsche 718 a vo svojej triede skončilo prvé a celkovo tretie s pilotmi Jeanom Behrom a Hansom Herrmannom.
V roku 1959, automobil vedený pilotom Edgarom Barthom a Wolfgangom Seidelom, získal celkové víťazstvo na Targa Florio. 718ka vyhrala európsky šampionát Climb Hill v rokoch 1958 a 1959.
V roku 1961 Masten Gregory a Bob Holbert pilotoval 718/4 RS Spyder k víťazstvu triedy v súťaži 24 hodín Le Mans.
Športový automobil Porsche 718 prešiel viacerými zmenami:
V roku 1960 FIA vykonala zmeny nariadenia týkajúce sa čelného skla a veľkosti kokpitu, zavesenia podvozku a motora. Tentokrát sa jednalo o výkonnejší typ motora 547/3 o výkone 120 kW. RS60 – RS61 priniesol Porsche víťazstvo v roku 1960 na súťaži 12 hodín Sebringu s pilotmi Hansom Herrmannom a Olivierom Gendebienom.
V tom istom roku auto vyhralo súťaže Targa Florio a European Hill Climb Championship.
Model z roku 1961bol vyvinutý v roku 1961. Na začiatku bolo auto vybavené 4 valcovým vzduchom chladeným boxer motorom, neskôr plochým osemvalcom o výkone 180 kW prevzatým od #Porsche804 F1. W-RSko skončilo na súťaži až na 8. mieste v dvaťsäťštyri hodinovke Le Mans. Úspech sa dostavil až v súťaži European Hill Climb Championship s pilotom Edgarom Barthom. W-RS pokračovalo v pretekaní až do roku 1964 , kedy bolo nahradené modelom #Porsche904.
Pretekárske auto vychádzalo z predchádzajúcich modelov. Na začiatku malo 4 valcový motor, ktorý bol nahradený výkonným osemvalcom z F1 o výkone 160 kW GTR Coupé poháňané pilotmi Bonnierom a Carlom Maria Abatem vyhrali v roku 1963 súťaž Targa Florio.
Formula 2 bola predstavená v roku 1957. V Porsche 718ku prestavali na jednomiestny závodný automobil.
V roku 1961 vstúpila automobilka Porsche so svojou 718kou do najprestížnejšej svetovej súťaže Formula 1, s pilotmi Danom Gurneyom , Hansom Herrmannom a Joom Bonnierom. Gurney získal tri druhé miesta vo Francúzsku, Talianskou a USA.
V roku 1962 Porsche vstúpilo do novej sezóny s autom, #Porsche804.
Carel Godin de Beaufort jazdil závody F1 v Porsche 718 v rokoch 1961-1964. V roku 1964 tragicky zahynul v Porsche 718, počas tréningu na súťaži F1 – Veľkej cene Nemecka na závodnom okruhu Nürburgring.