
Úspešne zvládnuté náročné vytrvalostné testy
Predtým, ako na jar 2024 príde na trh rozsiahle modernizovaná verzia modelu Taycan, plne elektrický športový automobil v súčasnosti prechádza poslednými intenzívnymi testami.
Športový sedan, modely Cross Turismo a Sport Turismo novej generácie absolvovali približne 3,6 miliónov testovacích kilometrov na skúšobných okruhoch, pretekárskych dráhach a verejných cestách po celom svete. A pod aj v tých najextrémnejších podmienkach: teploty sa pohybovali od +53 stupňov Celzia v kalifornskej oblasti smrti Valley až po -41 stupňov Celzia severne od fínskeho polárneho kruhu.
Rýchlejšie, vyššie, ďalej
Po prvých počítačových simuláciách a rozsiahlom overovaní na skúšobných zariadeniach, modernizovaný Taycan teraz prechádza záverečnými fázami reálneho testovania na okruhoch a verejných cestách. „Rýchlejšie, vyššie, ďalej – nový Taycan sme v porovnaní s jeho predchodcom zlepšili prakticky v každej disciplíne.“ hovorí viceprezident modelovej rady Kevin Giek. „A keďže zmeny sú také rozsiahle, vyčerpávajúci testovací program je takmer porovnateľný s testovaním nového modelu.“
Všetky tri karosárske varianty budú uvedené na trh s rozsiahlymi úpravami – športový sedan Taycan, všestranný Taycan Cross Turismo, ktorý je k dispozícii aj s terénnym balíkom či športovo-praktický Taycan Sport Turismo.

Z 3,6 milióna testovacích kilometrov bolo 300 000 najazdených v chladných podmienkach a 200 000 v horúcich lokalitách. Vo Fínsku, približne 350 kilometrov severne od polárneho kruhu, preukázal športový elektromobil nielen svoju výnimočnú jazdnú dynamiku na snehu a ľade, ale presvedčil aj takmer o polovicu kratším časom nabíjania pri nižších teplotách. V mrazivých podmienkach nový Taycan ukázal, že zvládne aj tie najnáročnejšie podmienky na zamrznutých jazerách a v hlbokom snehu. Rovnako náročné, ale na opačnom konci teplotnej škály, boli prudko stúpajúce teploty v Údolí Smrti, kde sa uskutočnili vytrvalostné testy v naozaj horúcom prostredí. Porsche okrem iných funkcií, zameral vývojový tím na systém nabíjania batérie a spoľahlivosť tepelného manažmentu pri extrémnych teplotách. „V Porsche musia elektromobily prejsť rovnako prísnym testovacím programom ako naše vozidlá so spaľovacím motorom športové vozidlá. Popri výnimočnom výkone je kľúčovou požiadavkou nekompromisný každodenný použiteľnosť vo všetkých klimatických podmienkach“ hovorí vedúci testovania Taycanu Florian Stahl. „Na svojom trhu na trh za niekoľko mesiacov bude mať výrazne modernizovaný Taycan za sebou rozsiahle celosvetové testy v celkovo 17 krajinách pri teplotách od -41 do +53 stupňov Celzia.“
Link na pôvodný článok.