Porsche predstavuje dve nové verzie modelu Panamera e-hybrid

  • lepší elektrický motor: väčší výkon a kratší čas nabíjania
  • dojazd až 96 kilometrov na čisto elektrický pohon
  • na želanie s odpružením Porsche Active Ride

Porsche rozširuje svoj modelový rad Panamera o varianty 4 E-Hybrid a 4S E-Hybrid. Nové plug-in hybridy ponúkajú pôsobivé hodnoty zrýchlenia a jazdných vlastností, ako aj silný výkon elektrického motora E-Performance: elektrický dojazd je teraz až 96 kilometrov. 

Porsche opäť rozširuje ponuku hnacieho ústrojenstva pre športový sedan Panamera. V rámci stratégie E-Performance boli do portfólia s okamžitou platnosťou zaradené modely Panamera 4 E-Hybrid a Panamera 4S E-Hybrid. Porsche tak reaguje na mimoriadne veľký záujem o efektívne a dynamické pohonné jednotky e-hybrid na viacerých trhoch. Panamera bude celkovo k dispozícii v štyroch výkonových verziách tejto pokrokovej technológie pohonu.

Pohonné ústrojenstvo: Optimalizovaný hybridný výkon

Model Panamera 4 E-Hybrid je mimoriadne efektívny a všestranný. Na dosiahnutie silného zrýchlenia skombinovalo Porsche nový systém e-hybrid s výrazne modernizovaným 2,9-litrovým benzínovým motorom V6 biturbo (224 kW/304 k). Systémový výkon 346 kW (470 k) a maximálny krútiaci moment 650 Nm umožňujú zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 280 km/h. Samotný elektrický dojazd modelu Panamera 4 E-Hybrid sa v cykle WLTP (EAER city) zvyšuje na 96 kilometrov.

Model Panamera 4S E-hybrid kladie väčší dôraz na jazdnú dynamiku, ako aj na trvalý výkon vo vyššom pásme otáčok. Jeho 2,9-litrový šesťvalcový motor biturbo dosahuje výkon 260 kW (353 k). Systémový výkon je 400 kW (544 k) a maximálny krútiaci moment 750 Nm. Vďaka tomu Panamera 4S E-Hybrid zrýchli z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 290 km/h.

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou ponúkajú všetky modely Panamera E-Hybrid väčší elektrický dojazd, vyššiu rýchlosť nabíjania, lepšiu odozvu na plyn a lepšie jazdné vlastnosti takmer vo všetkých oblastiach. Nová vysokonapäťová batéria s kapacitou 25,9 kWh (brutto) poskytuje približne o 45 percent väčšiu kapacitu na porovnateľnom priestore. Nová palubná nabíjačka s výkonom 11 kW zároveň skracuje čas nabíjania na dve hodiny a 39 minút. Úplne nový elektromotor s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 450 Nm ponúka výrazne vyšší výkon ako jeho predchodca. Motor je tiež integrovaný do krytovania formou, ktorá je efektívna a hmotnostne optimalizovaná a do obehu chladenia oleja prevodovky PDK. Vnútorná konštrukcia rotora (rotor sa otáča vo vnútri statora) znižuje zotrvačnosť o 50 %, čo zlepšuje reakciu na plyn. Pomocou rekuperácie až do 88 kW prispieva elektromotor aj k výrazne zvýšenému elektrickému dojazdu modelov Panamera E-Hybrid.

Jazdné režimy E-Hybrid s optimalizovanou stratégiou

Štyri optimalizované jazdné režimy špecifické pre E-Hybrid, ako aj vylepšené režimy Sport a Sport Plus, ďalej optimalizujú účinnosť modelov E-Hybrid. Vozidlá sa vždy štartujú v čisto elektrickom režime E-Power. Akonáhle stav nabitia batérie nedosiahne určitú minimálnu hodnotu, systém sa automaticky prepne do režimu Hybrid Auto, ktorý prispôsobí stratégiu prevádzky aktuálnej jazdnej situácii. Okrem toho sa vďaka aktívnemu navádzaniu na trase v režime Hybrid Auto prevádzková stratégia ďalej optimalizuje na základe znalosti trasy, ktorá je pred vozidlom. Týmto spôsobom možno maximalizovať podiel elektricky prejdených vzdialeností v mestskej premávke a zvýšiť účinnosť. Systém na tento účel využíva údaje z vozidla aj z navigácie.

V režime E-Hold sa zachováva aktuálny stav nabitia batérie. Na druhej strane, v režime E-Charge spaľovací motor nabíja batériu mimo mesta a pri rýchlosti nad 55 km/h až na 80 %, zatiaľ čo Panamera využíva výhody účinnosti hybridného pohonu v mestskej premávke. V režimoch Sport a Sport Plus Porsche znižuje cieľový stav nabitia batérie na 20, resp. 30 percent (predtým 30, resp. 80 percent). Tým sa zvyšuje účinnosť bez straty výkonu.

E-Hybridy s inovatívnym aktívnym odpružením

Porsche štandardne vybavuje všetky varianty novej Panamery adaptívnym dvojkomorovým vzduchovým odpružením vrátane systému Porsche Active Suspension Management (PASM – Aktívne riadenie odpruženia Porsche) s dvojventilovými tlmičmi. Inovatívne aktívne odpruženie Porsche Active Ride je k dispozícii aj pre modely E-Hybrid. Spája v sebe schopnosť ponúknuť optimalizovanú trakciu a výkon v zákrutách s vysokou mierou komfortu. Každý tlmič – takisto vybavený dvojventilovou technológiou – má elektricky ovládané hydraulické čerpadlo, ktoré je napájané zo 400-voltového systému a ktoré možno použiť na aktívne vytváranie síl v smeroch stláčania a vysúvania. Výsledkom je, že odpruženie takmer úplne absorbuje pohyby karosérie spôsobené nerovnosťami vozovky a počas dynamických jazdných manévrov udržiava vozidlo neustále vo vodorovnej polohe. Tlmiče pracujú s frekvenciou až 13 Hz, čo znamená, že dokážu upraviť nastavenie až 13-krát za sekundu, a tak bleskovo reagujú na príslušnú jazdnú situáciu a povrch vozovky. Táto technológia umožňuje aj inovatívne funkcie, ako je kompenzácia klopenia a naklonenia pohybov, ako aj zdvihnutie karosérie pri nastupovaní a vystupovaní z vozidla.

Športové detaily a rozšírená štandardná výbava

Všetky verzie novej Panamery majú atletický, svieži dizajn. Vpredu sa vzhľad vyznačuje novo tvarovanými štandardnými maticovými LED svetlometmi a dodatočným horizontálnym prívodom vzduchu. Zadná časť športového sedanu nového modelu  Panamera sa  vyznačuje súvislým zadným svetlom a bezrámovým zadným oknom. Okenné lišty v striebornej farbe zvýrazňujú bočnú líniu.

Štandardná výbava modelu Panamera 4 E-Hybrid zahŕňa 19-palcové kolesá, čierne brzdové strmene a maticové svetlomety LED. Inovatívny systém HD matrix LED osvetlenia s vysokým rozlíšením je k dispozícii ako voliteľná výbava. Panamera 4S E-Hybrid sa vyznačuje 20-palcovými kolesami Panamera AeroDesign, striebornými koncovkami výfukov Sport a červenými brzdovými strmeňmi. Prípadne sú k dispozícii brzdové strmene vo farbách žiarivo  zelená a čierna. Panamera 4S E-Hybrid štandardne brzdí desaťpiestikovými brzdovými strmeňmi na prednej náprave. Alternatívne je pre tento model v spojení s 21-palcovými kolesami k dispozícii brzdový systém PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake – Keramické kompozitné kotúče Porsche). Keramické kompozitné kotúče merajú 440 milimetrov na prednej náprave a 410 milimetrov na zadnej náprave.

Uvedenie na trh a stanovenie cien

Porsche Panamera 4 E-Hybrid a Panamera 4S E-Hybrid sa už dajú objednať ako športové sedany. Rozšírená štandardná výbava modelu Panamera zahŕňa systém ParkAssist (parkovací asistent) a chladenú priehradku na smartfón na bezdrôtové nabíjanie s výkonom až 15 W. K dispozícii je aj voliteľná výbava ako napr. riadenie zadnej nápravy, diaľkový parkovací asistent, Porsche InnoDrive vrátane aktívneho udržiavania v jazdnom pruhu, displej pre cestujúcich a systém kvality ovzdušia. Karoséria v štýle Executive s dlhším rázvorom kolies sa ponúka v závislosti od daného trhu; v štandardnej výbave je napríklad štvorzónová automatická klimatizácia alebo veľká stredová konzola.

V Nemecku sa ceny modelu Panamera 4 E-Hybrid začínajú od 123 400 eur a ceny modelu Panamera 4 E-Hybrid Executive od 134 400 eur, v každom prípade vrátane DPH a výbavy špecifickej pre danú krajinu. Panamera 4S E-Hybrid je k dispozícii od 138 200 EUR. V Európe bude model dostupný v druhom štvrťroku 2024.

Porsche Fans

Porsche Fans Slovakia je neformálne združenie automobilových nadšencov Porsche na Slovensku. Email: info@porschefans.sk Porsche Fans Slovakia je registrované občianske združenie na Ministerstve vnútra SR pod číslom VVS/1-900/90-44668 - 1 IČO: 42390281 DIČ: 2120766670

Prihlásiť sa k odberu noviniek


    Podporte nás

    Pomôžte nám rozvíjať komunitu, podporte nás darovaním 2% dane z príjmu.

    © 2022 Porsche Fans Slovakia