
Mille Miglia 1954 a Herbert Linge
Ten kto mal šťastie stretnúť Herberta Lingeho osobne, si mohol všimnúť, že pretekanie a humor má v krvi. Ak niekto hovorí o Lingem, vždy odkazuje na preteky Mille Miglia v roku 1954. Čo sa však vlastne vtedy posádke Hans Hermann a Herbert Linge podarilo?
Kto bol Herbert Linge sme sa vám snažili priblížiť v minulom článku. Kto bol ale druhý člen posádky? Hans Herrmann začal svoju pretekársku kariéru v roku 1952, tento rodený Stuttgartčan sa v roku 1953 stal majstrom Nemecka v pretekoch športových automobilov a zúčastnil sa na pretekoch formuly 1. Nasledujúci rok sa zúčastnil na talianskych klasických automobilových pretekoch Mille Miglia.
Mille Miglia (tisíc míľ) boli vytrvalostné preteky na otvorených cestách (t.j. v plnej premávke), ktoré sa od roku 1927 konali v Taliansku dvadsaťštyri krát. V roku 1957 boli preteky zakázané po smrteľnej havárii 4,2-litrového Ferrari, ktorá si v obci Guidizzolo vyžiadala životy španielskeho jazdca Alfonsa Marquisa, jeho spolujazdca Edmunda Nelsona a trinástich divákov.
Na rozdiel od moderných rallye, kde sa vozidlá uvoľňujú v minútových intervaloch, pričom väčšie vozidlá profesionálnej triedy štartujú pred pomalšími vozidlami, v Mille Miglia štartovali najprv pomalšie vozidlá s menším objemom. Vozidlám boli pridelené čísla podľa času ich štartu. Napríklad 550 Spyder s posádkou Hermann/Linge, číslo 351, vyrazil z Brescie o 3:51, zatiaľ čo prvé autá štartovali v predchádzajúci deň o 21:00.
Podvozku číslo 550-08 bolo pridelené číslo pretekárskeho vozidla 351 s Herrmannom za volantom spolu s inžinierom Porsche Herbertom Linge.
Krátko po štarte pretekov na predmestí Brescie sa napísal ďalší diel motoristickej histórie, v ktorom figuroval Spyder. Pri výjazde z ostrej zákruty vo vysokej rýchlosti posádka videla, ako sa pred prechodom rýchlika do Ríma spúšťa závora železničného priecestia. Herrmann vedúci už tak veľmi nízke Porsche 550 Spyder sa rozhodol, že je neskoro brzdiť, a tak zaklopal na zadnú časť prilby svojho navigátora Lingeho a obaja skĺzli hlboko do sedadiel, pričom sotva prešli pod závorou niekoľko sekúnd predtým, ako prešiel vlak.

Úžasná priemerná rýchlosť Porsche 126,79 km/h bola pre tím Hermann/Linge presvedčivým výkonom, vďaka ktorému tím vyhral Mille Miglia 1954 v triede 1500 a celkovo obsadil 6. miesto.
Viac detailov a výsledkov nájdete na wikipédii.
Ilustrácia použitá v záhlaví je od James Dugdale.